Ett besök hos Krister...

Jag skrev ju i ett tidigare inlägg att jag träffat legendaren "Krister i Beijing". Nu har han öppnat upp ett minst lika legendariskt Cafe här i mina krokar. Det heter "MimiShan Coffebar" och riktar in sig framförallt mot studenter vilket det finns gott om här i Wudaokou.
Jag finner det väldigt intressant att se en svensk starta en litet företag då det finns sådan otrolig potential i Kina just nu. Här kommer lite bilder:


I entrén så finner vi en 2 lockande erbjudanden Mimishan coffebar har just nu:)


Vi åker sedan hiss upp till sjätte våningen och finner en noga märkt väg


Nu börjar vi närma oss..


Kassadisken


Lite dekorationer...


Lägg märke till dem sköna stolarna som man lätt sjunker ner skönt i, det är där alla framtida studenter kommer att mysa och slöplugga då mitterminsproven närmar sig, utsikten från fönstret är också fin:)


Bild tvärsöver lokalen...


Det blev en margarita, var ju ett klart måste att prova på menyn, pizzan fick mer än godkänt:)


Blogg legendaren och nu café ägaren Krister i egen hög person:)

Har dem senaste tre timmarna tvättat 3 lass kläder och lakan samt sopat och skurat ur hela rummet så nu är det fräscht här..
Det var på tiden att det gjordes en riktig urstädning igen.
Annars så skrev jag för ett tag sedan klart dagens dryga 500 tecken, börjar gå snabbare och smidigare nu:)
För stunden så sitter jag och läser aftonbladet och äter vindruvor, ska snart göra kväller för imorgon måste jag upp vid 8-tiden för att hämta betygen...

Godnatt på er:)

//Stefan


Kommentarer
Postat av: Krister

Ja - vad säger man?

Jag tackar och bugar naturligtvis!

2010-07-16 @ 04:37:58
URL: http://kristeribeijing.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0